Velopiedzīvojums "Korķi- 2009"

2009.gada augusta nedēļas nogale. Ar draugiem esam vienojušies pieņemt izaicinājumu un doties Velotūrē pa Korķu apkaimi.

Paldies Dievam, piektdiena ir klāt- darba diena beigusies un aiziet uz Korķiem. Velobrauciens plānots tikai rīt, bet mēs kā apzinīgi velotūristi jau savlaicīgi esam ieradušies „starta punktā” - sagatavojam velosipēdus + ekipējumu, pasēžam (aizsēžamies:)) pie ugunskura – draudzīgas sarunas, jautrība, alus, šašliks un nemanot jau ir pienācis plkst. 02:00 naktī, kad saprotam, ka spēki jāpietaupa rītdienas pārbaudījumam un visi kolektīvi dodamies gulēt.

Plkst. 09:30– Celšanās. Agrās brokastis. Laika apstākļi īpaši nelutina – nomācies, bet galvenais, ka nelīst. Savlaicīgi sazvanu strausu/šitaki sēņu audzētavas (tas būs viens no mūsu velobrauciena Pit-stopiem) saimnieci un brīdinu par to, ka pēc kādas stundas/pusotras ieradīsimies, lai apskatītu viņas saimniecību, pārējie ceļabiedri cītīgi veic pēdējos priekšdarbus (tiek piepumpētas riepas, pārbaudīti lietusmētelīši, daži apspriež plānoto maršrutu un pēta karti).

Plkst. 10:30– Dodamies ceļā. Pirmajos metros temps uzņemts tīri pieklājīgs, pieļauju, ka kādam (kādai) ir diezgan pasmagi, jo ar velosipēdu pēdējo reizi braukts laiciņu atpakaļ- pusaudža gados, bet neviens neatpaliek. Braukšana ir komfortabla- braucam pa Tallinas šosejai paralēli esošo veco asfalta ceļu.

Plkst. 11:15- Svētciems. Kādas 40 minūtes ir pagājušas un pirmie 7 km jau ir aiz muguras. Apstājamies un „uztankojamies” nelielajā lauku veikaliņā. Nākamos 4 km mērojam pa meža takām (starp citu, velobraukšanai ļoti piemērots ceļš). Nedaudz atpalieku no ”līderu grupas”, bet pēc neilga laiciņa panāku pārējos, kad tie draudzīgi našķojās ar meža veltēm – mellenēm, kas aug ceļmalā. Pamazām sāk parādīties pirmās apdzīvotās mājas, kas nozīmē, ka esam nonākuši piejūras pilsētā Salacgrīvā.

Plkst. 11:45 Aktivitātes Salacgrīvā: strausu/šitaki sēņu audzētavas apskate. Iepazīstamies ar garkājainajiem draugiem, degustējam šitaki, iegādājamies putekļu slotiņas no strausu spalvām, pateicamies saimniecei par viesmīlību un dodamies tālāk uz Ostas piestātnes laukumu, kur aplūkojam nesen uz sauszemi pārvesto un uzstādīto bāku. Nākamā pieturvieta – nēģu tacis, kas ir īpašas konstrukcijas laipa, kas šķērso Salacu. Diemžēl esam ieradušies nedaudz par ātru, jo ekskursija-nēģu degustācija sāksies tikai pēc stundas. Lai kā arī gribētos nobaudīt tikko kūpinātus nēģus, tomēr izlemjam doties tālāk ( iepriekš ieteicams sazināties ar nēģu tača saimnieku un noskaidrot degustācijas laikus).

Plkst. 13:30 Pie Statoil benzīntanka uzrīkojam nelielu apspriedi. Tikmēr laika apstākļi kļuvuši diezgan neprognozējami, pa debesīm staigā tumši mākoņi, mazliet sāk smidzināt. Daži jau izrāda pirmās noguruma pazīmes, tāpēc nolemjam nedoties uz 5 km attālajiem Kuivižiem, lai apskatītu šinšilu audzētavu (šo objektu atstājam kādai citai reizei). Iekožam pa hot-dogam un braucam tālāk. Līst, arī grants ceļš nav tas parocīgākais velobraukšanai un tikai pēc kārtīgas slodzītes, cīņas ar sevi un laika apstākļiem 10 km garumā- nonākam nākamajā objektā – Lībiešu upuralās.

Plkst. 15:00 Uzsākam mājupceļu. Pozitīvais ir tas, ka ir atlikusi mazāk nekā puse no paredzētā maršruta un aiz mākoņiem mums uzsmaida saulīte. Jūtu, ka velobiedriem nepieciešami uzmundrinājuma vārdi un iepriecinu viņus ar izsaucienu, ka galamērķī „Korķos” mūs gaida sakurināta pirts un šašliks- brauciens uzreiz kļūst raitāks :). Mārtiņam gadījusies ķibeles ar velosipēdu, bet pārējie pamazām un pacietīgi tuvojas jau nesen iepazītai vietai Svētciemam. Yeeeeaaah! grants ceļš ir beidzies un sākas asfalts.

Plkst 16:00 Pēdējā pīppauze. Lecam (raušamies) savos „zirgos” un aptuveni 2x lēnākā tempā mērojam ceļa posmu, pa kuru no rīta visi kopīgi „auļojām” :)

View Larger Map

Plkst 17:00 10 minūšu laikā pa vienam, pa diviem finišē visi velobrauciena Tour de Korķi dalībnieki. Nogurums un gandarījums par paveikto– tā varētu raksturot sajūtas! Paguvām daudz, varējam varbūt vairāk, bet lai kā – no piedzīvojuma visi esam ieguvuši tikai un vienīgi pozitīvas emocijas. Esmu pārliecināts, ka arī jums šāds pārbaudījums liksies aizraujošs. Pamēģiniet!
Maršruta garums: 40km

Andris

Velomaršruts Nr.2

Veloaplis arī sākas pie Korķu mājām, atšķirībā no pirmā maršruta mūsu kompānija brauca gar jūras krastu, tāpat tika apciemoti strausi un Lībiešu upuralas, bet atpakaļceļā tika izvēlēts meža ceļš, pārvietošanās pa kuru bija kofortabla. Lai gan aplis izskatās lielāks, sanāk aptuveni tie paši 40km, ko taču vari pieveikt arī Tu!

View Larger Map

Atpūties aktīvi, gaidām ciemos!